O nas

33Marine jest firmą doświadczalno-produkcyjną, naszym założeniem jest produkcja laminatów w oparciu o najnowsze technologie bazujące na ochronie środowiska. Pracujemy tylko na zamkniętych formach, dzięki czemu jesteśmy w stanie wyeliminować emisję styrenu i innych lotnych substancji. Aktualnie nasz podstawowy produkt to łódź motorowa o symbolu RT5. Zarówno pokład jak i kadłub, jest wykonywany w technologii infuzji natomiast wszystkie dodatki, czyli elementy składowe do naszej motorówki wykonujemy w technologii RTM i Light RTM. Technologia ta pozwala na uzyskanie zdecydowanie wyższych parametrów techniczno-mechanicznych wytwarzanego laminatu niż w przypadku produkcji ręcznej. Dodatkowo pozwala osiągnąć powtarzalność produkowanych elementów. 33Marine specjalizuje się również w wykonywaniu modeli przy użyciu maszyn CNC oraz budowie form produkcyjnych w oparciu o najwyższej klasy surowce, w tym formy winyloestrowe i epoksydowe produkowane w technologii infuzji.

Oś czasu

Tomasz

1976
1982
1991
1999
2010

Wojciech

1975
1978
1980
1988
1990

2019

Wieloletnie doświadczenie w tworzeniu łodzi Tomasza oraz znajomość materiałów i technologii produkcji laminatów Wojciecha owocuje pomysłem na rozpoczęcie działalności. W 2019 roku powstaje 33Marine.

Technologia

Infuzja próżniowa

Infuzja próżniowa jest technologią produkcji kompozytów wykorzystującą podciśnienie do ułatwienia przepływu żywicy do włókien właściwego zbrojenia. Polega na układaniu suchego zbrojenia w formy z wcześniej nałożonym żelkotem, zamknięciu formy workiem próżniowym, a następnie wytworzeniu podciśnienia i zassaniu żywicy, która równomiernie przesącza zbrojenie.

Technologia ta jest zaliczana do jednej z najbardziej zaawansowanych metod produkcji kompozytów. Pozwala uzyskać laminaty bardzo wysokiej jakości.

Zalety infuzji próżniowej

Infuzja próżniowa umożliwia uzyskanie najlepszego stosunku włókien zbrojenia do żywicy. Dzięki temu, powstały kompozyt posiada bardzo dobre właściwości mechaniczne oraz eliminuje tzw. pustki powietrzne, które powstają w czasie laminowania. Technologia ta – w porównaniu do tradycyjnego laminowania ręcznego – nie tylko przyspiesza proces produkcji w wyniku jednoczesnego przesączania kilku warstw zbrojenia, ale i zwiększa wydajność stosowanej żywicy poprzez zachowanie optymalnego stosunku włókno-żywica.

Zastosowanie infuzji próżniowej przy produkcji kompozytów GRP opartych na bazie nienasyconych żywic poliestrowych, ogranicza w sposób diametralny emisję styrenu, co jest nie bez znaczenia nie tylko dla zdrowia pracowników, ale i środowiska naturalnego.

RTM

Skrót ten pochodzi z angielskiego i oznacza Resin Transfer Moulding. Technologia RTM służy do formowania w zamkniętych formach elementów kompozytowych o różnych kształtach. Proces ten polega na wtryśnięciu żywicy pod niewielkim ciśnieniem pomiędzy dwie szczelnie zamknięte formy (część męska + część żeńska). Przygotowane wcześniej warstwy zbrojenia zostają ułożone na sucho w formie pokrytej żelkotem, a następnie zostają przykryte przeciwformą i szczelnie zamknięte.

Wytwarzanie produktów w technologii RTM pozwala w dużym stopniu zredukować emisję styrenu do środowiska oraz tym samym redukuje dokuczliwy zapach towarzyszący produkcji laminatów co jest ogromnym plusem tej metody zarówno dla pracowników jak i otoczenia. Ma to szczególne znaczenie dla zakładów położonych w pobliżu zabudowań miejskich.

KORZYŚCI WYNIKAJĄCE Z WYKORZYSTANIA TECHNIKI RTM W PROCESIE WYTWARZANIA:

Ochrona środowiska

  • redukcja emisji styrenu
  • brak dokuczliwego zapachu
  • redukcja odpadów
  • czystość stanowiska pracy

Jakość wyrobu

  • gładka powierzchnia z obu stron
  • duża dokładność wymiarowa
  • duża powtarzalność produktów 
  • wyższa zawartość szkła, większa wytrzymałość przy lżejszej konstrukcji
  • lepsza kontrola procesu wytwarzania
  • możliwość produkcji wyrobów o skomplikowanych kształtach

TECHNIKI FORMOWANIA W ZAMKNIĘTYCH FORMACH:

Łodzie

Łódź motorowa RT5 o przeznaczeniu rekreacyjno-sportowym, dedykowana w zależności od wyposażenia do turystyki rodzinnej, sportów wodnych (holowanie narciarza) czy wędkarstwa. To jednostka pływająca o niekonwencjonalnej szerokości co w efekcie poprawia właściwości nautyczne oraz walory eksploatacyjne naszej jednostki.

MODEL RT5

Dane techniczne

  • kategoria pływania: C
  • materiał: laminat poliestrowo-szklany
  • długość: LH 5,25 m
  • długość do transportu: 6,05 m
  • szerokość Bh: 2,33 m
  • szerokość max: 2,38 m
  • LOA: 5,70 m included platforms
  • Hmax: 1,80 m
  • Hfb: 0,90 m
  • D: 0,3 M
  • Mlcc: 772 kg w/o engine
  • Mml: 697 kg
  • engine: 84,6 kW 115 KM L shaft
  • waga (w wyposażeniu podstawowym) 500 kg /
    650 kg z maksymalnym silnikiem
  • załoga: max. 6 osób
  • zbiornik paliwa: 130 l

MODEL RX5

The RX5 is one of innovation boat in small boats segment. All components are building in infusion and RTM technology.
New Mod V - shaped design hull offer exellent acceleration handling at sea is ideal for crusing,fishing and watesking. Standard hydraulic steering system increase comfort of boating.
Deep safely cockpit with wide forward space which one could be transform into large sundeck with easy and safely exit outside of cockpit. Big bow raling and telescope 3 steps ladder
in bow section. Big watertight carpeted floor storage for skis and ropes. Aft cockpit design for relaxation with large bench with easy access for aft storage.Outboard engine install on bracket with sides platforms delivery more space for service and pick up. Upholstery set delivery nice and comfortably vision of cokpit.Indyvidual arrange of cocpit by central console or sides consoles .

Dane techniczne

  • kategoria pływania: C
  • materiał: laminat poliestrowo-szklany
  • LOA: 5,70 m included platforms
  • Lh: 5,35 m
  • Trailer length: 6,05 m
  • Bh: 2,33 m
  • BOA: 2,38 m
  • Hmax: 1,80 m
  • Hfb: 0,90 m
  • D: 0,3 m
  • Mlcc: 772 kg w/o engine
  • Mml: 777 kg
  • engine 84,6 kW 115 KM L shaft
  • załoga: max. 7 osób
  • zbiornik paliwa: 130 l

Technical data

  • design category: C
  • material: infusion GFR
  • LOA: 5,70 m included platforms
  • Lh: 5,35 m
  • Trailer length: 6,05 m
  • Bh: 2,33 m
  • BOA: 2,38 m
  • Hmax: 1,80 m
  • Hfb: 0,90 m
  • D: 0,3 m
  • Mlcc: 772 kg w/o engine
  • Mmtl: 777 kg
  • engine 84,6 kW 115 KM L shaft
  • crew: max. 7 persons
  • fuel: 130 l

HULL COLOUR
Two colours

HULL DECK
Mod V Shape
Composite Grid
Fiberglass bracket w/platforms
Cleats Stainelss Steel
Bow and Stern U eyes Stainelss Steel
Bow and Stern Telescopic Ladder Stainelss Steel
Navigation LED Light Stainelss Steel
Thru Hull fitting
Windshield
Bow railing Stainelss Steel

COCKPIT
Fiberglass liner selfdraining
Seating bow cushions
Seating bucket flip up
Seating aft bench
Upholstery, premium contoured vinyl w/ custom detailing
Ski locker, in-floor, molded fiberglass finish, w/carpet
Port console, glove box
Courtesy light(s)
Beverage holder(s), synthetic
Assist handle(s), synthetic
Battery switch, single
Handy bilge pump

HELM
Gauges, tank
Lighted switches, LED
Steering wheel
Bilge pump(s), automatic
Hydraulic tilt steering (std on 150 hp)
Outlet, USB charge port(s)
ENGINE
UP to 115 HP LShaft

ENTERTIMENT
Speakers (4)
Stereo, w/ AM/FM radio, Bluetooth® & auxiliary input

OPTION

TOW SPORT
Ski tow bar
Rod holders (2), ski tow bar mount

COCKPIT
Deluxe coaming pad mats
Cushions, bow fill-in
Table, w/mount(s)

CANVAS
Bimini top
Cover, bow & cockpit, Sunbrella® (2-piece)

Do pobrania:

Kontakt

33 Marine Sp. z o.o.
NIP: 1182197835

Adres Firmy:
ul. Klubowa 3
05-462 Majdan

w.bialek@33marine.pl tel.: +48 502 787 200
b.bialek@33marine.pl tel.: +48 502 040 478
s.rosinski@33marine.pl tel.: +48 608 111 121