33Marine jest firmą doświadczalno-produkcyjną, naszym założeniem jest produkcja laminatów w oparciu o najnowsze technologie bazujące na ochronie środowiska. Pracujemy tylko na zamkniętych formach, dzięki czemu jesteśmy w stanie wyeliminować emisję styrenu i innych lotnych substancji. Aktualnie nasz podstawowy produkt to łódź motorowa o symbolu RT5. Zarówno pokład jak i kadłub, jest wykonywany w technologii infuzji natomiast wszystkie dodatki, czyli elementy składowe do naszej motorówki wykonujemy w technologii RTM i Light RTM. Technologia ta pozwala na uzyskanie zdecydowanie wyższych parametrów techniczno-mechanicznych wytwarzanego laminatu niż w przypadku produkcji ręcznej. Dodatkowo pozwala osiągnąć powtarzalność produkowanych elementów. 33Marine specjalizuje się również w wykonywaniu modeli przy użyciu maszyn CNC oraz budowie form produkcyjnych w oparciu o najwyższej klasy surowce, w tym formy winyloestrowe i epoksydowe produkowane w technologii infuzji.
Wieloletnie doświadczenie w tworzeniu łodzi Tomasza oraz znajomość materiałów i technologii produkcji laminatów Wojciecha owocuje pomysłem na rozpoczęcie działalności. W 2019 roku powstaje 33Marine.
Infuzja próżniowa jest technologią produkcji kompozytów wykorzystującą podciśnienie do ułatwienia przepływu żywicy do włókien właściwego zbrojenia. Polega na układaniu suchego zbrojenia w formy z wcześniej nałożonym żelkotem, zamknięciu formy workiem próżniowym, a następnie wytworzeniu podciśnienia i zassaniu żywicy, która równomiernie przesącza zbrojenie.
Technologia ta jest zaliczana do jednej z najbardziej zaawansowanych metod produkcji kompozytów. Pozwala uzyskać laminaty bardzo wysokiej jakości.
Infuzja próżniowa umożliwia uzyskanie najlepszego stosunku włókien zbrojenia do żywicy. Dzięki temu, powstały kompozyt posiada bardzo dobre właściwości mechaniczne oraz eliminuje tzw. pustki powietrzne, które powstają w czasie laminowania. Technologia ta – w porównaniu do tradycyjnego laminowania ręcznego – nie tylko przyspiesza proces produkcji w wyniku jednoczesnego przesączania kilku warstw zbrojenia, ale i zwiększa wydajność stosowanej żywicy poprzez zachowanie optymalnego stosunku włókno-żywica.
Zastosowanie infuzji próżniowej przy produkcji kompozytów GRP opartych na bazie nienasyconych żywic poliestrowych, ogranicza w sposób diametralny emisję styrenu, co jest nie bez znaczenia nie tylko dla zdrowia pracowników, ale i środowiska naturalnego.
Skrót ten pochodzi z angielskiego i oznacza Resin Transfer Moulding. Technologia RTM służy do formowania w zamkniętych formach elementów kompozytowych o różnych kształtach. Proces ten polega na wtryśnięciu żywicy pod niewielkim ciśnieniem pomiędzy dwie szczelnie zamknięte formy (część męska + część żeńska). Przygotowane wcześniej warstwy zbrojenia zostają ułożone na sucho w formie pokrytej żelkotem, a następnie zostają przykryte przeciwformą i szczelnie zamknięte.
Wytwarzanie produktów w technologii RTM pozwala w dużym stopniu zredukować emisję styrenu do środowiska oraz tym samym redukuje dokuczliwy zapach towarzyszący produkcji laminatów co jest ogromnym plusem tej metody zarówno dla pracowników jak i otoczenia. Ma to szczególne znaczenie dla zakładów położonych w pobliżu zabudowań miejskich.
Łódź motorowa RT5 o przeznaczeniu rekreacyjno-sportowym, dedykowana w zależności od wyposażenia do turystyki rodzinnej, sportów wodnych (holowanie narciarza) czy wędkarstwa. To jednostka pływająca o niekonwencjonalnej szerokości co w efekcie poprawia właściwości nautyczne oraz walory eksploatacyjne naszej jednostki.
The RX5 is one of innovation boat in small boats segment. All components are building in infusion and RTM technology.
New Mod V - shaped design hull offer exellent acceleration handling at sea is ideal for crusing,fishing and watesking. Standard hydraulic steering system increase comfort of boating.
Deep safely cockpit with wide forward space which one could be transform into large sundeck with easy and safely exit outside of cockpit. Big bow raling and telescope 3 steps ladder
in bow section. Big watertight carpeted floor storage for skis and ropes. Aft cockpit design for relaxation with large bench with easy access for aft storage.Outboard engine install on bracket with sides platforms delivery more space for service and pick up. Upholstery set delivery nice and comfortably vision of cokpit.Indyvidual arrange of cocpit by central console or sides consoles .
HULL COLOUR
Two colours
HULL DECK
Mod V Shape
Composite Grid
Fiberglass bracket w/platforms
Cleats Stainelss Steel
Bow and Stern U eyes Stainelss Steel
Bow and Stern Telescopic Ladder Stainelss Steel
Navigation LED Light Stainelss Steel
Thru Hull fitting
Windshield
Bow railing Stainelss Steel
COCKPIT
Fiberglass liner selfdraining
Seating bow cushions
Seating bucket flip up
Seating aft bench
Upholstery, premium contoured vinyl w/ custom detailing
Ski locker, in-floor, molded fiberglass finish, w/carpet
Port console, glove box
Courtesy light(s)
Beverage holder(s), synthetic
Assist handle(s), synthetic
Battery switch, single
Handy bilge pump
HELM
Gauges, tank
Lighted switches, LED
Steering wheel
Bilge pump(s), automatic
Hydraulic tilt steering (std on 150 hp)
Outlet, USB charge port(s)
ENGINE
UP to 115 HP LShaft
ENTERTIMENT
Speakers (4)
Stereo, w/ AM/FM radio, Bluetooth® & auxiliary input
TOW SPORT
Ski tow bar
Rod holders (2), ski tow bar mount
COCKPIT
Deluxe coaming pad mats
Cushions, bow fill-in
Table, w/mount(s)
CANVAS
Bimini top
Cover, bow & cockpit, Sunbrella® (2-piece)